Umiejętności kierownicze i przywódcze |
Aby sprawnie kierować innymi nie trzeba urodzić się liderem, trzeba jednak posiadać kilka
podstawowych umiejętności i sprawnie się nimi posługiwać.
Główne przesłanie szkolenia brzmi: "Nie ma jednego skutecznego sposobu na wszystkich podwładnych.
O efektywności kierownika decyduje jego umiejętność dopasowania swoich zachowań do ludzi z którymi
pracuje i sytuacji w jakiej działa". Na
szkoleniu wzmacniamy u uczestników to elastyczne podejście do
pracowników i szlifujemy podstawowe umiejętności: motywowania,
delegowania i udzielania informacji zwrotnej.
Moduły tematyczne
Co? |
Po co? |
 |
Rola kierownika i przywódcy |
Dostarczenie uczestnikom wiedzy na temat podstawowych zadań kierownika wobec organizacji i zespołu. |
 |
Diagnoza własnej postawy kierowniczej |
Uświadomienie wpływu postaw kierowniczych na zachowania podwładnych oraz diagnoza własnej postawy kierowniczej. |
 |
Style kierowania |
Poznanie podstawowych założeń Ewolucyjnego Modelu Kierowania oraz
doskonalenie umiejętności elastycznego stosowania różnych stylów
kierowania. |
 |
Komunikacja w relacji przełożony - podwładny |
Nabycie wiedzy na temat roli informacji zwrotnej w procesie kierowania oraz doskonalenie umiejętności jej udzielania. |
 |
Motywowanie pracowników |
Refleksja nad głównymi potrzebami, sterującymi zachowaniem ludzi oraz
określenie sposobów pozafinansowego motywowania pracowników. |
 |
Delegowanie zadań |
Uświadomienie korzyści wynikających z delegowania zadań oraz
doskonalenie umiejętności zlecania zadań w zależności od aktualnego
poziomu umiejętności podwładnych. |
|
 |