Szkolenie ma na celu przygotowanie
kadry zarządzającej i pracowników do wprowadzania zmian w
organizacjach. Poszczególne moduły dostarczają uczestnikom wiedzy i
narzędzi planowania, wprowadzania i oceny zmiany. Duży nacisk położony
jest na radzenie sobie z oporem wobec zmian.
Moduły tematyczne
Co? |
Po co? |
 |
Zmiana a kultura organizacyjna |
Zdiagnozowanie barier organizacyjnych i wskazanie na cechy kultury organizacyjnej, które sprzyjają wprowadzaniu zmian. |
 |
Fazy przeprowadzania zmiany
|
Dostarczenie uczestnikom wiedzy i
narzędzi do zarządzania zmianą na każdym z jej etapów: od strategii
planowania, poprzez taktyki wprowadzania, okres przejściowy aż po
instytucjonalizację zmiany i jej ewaluację. |
 |
Ludzie wobec zmian |
Przedstawienie psychologicznych prawidłowości w ludzkich reakcjach na
zmianę oraz wskazanie na źródła, przejawy i metody radzenia sobie z
oporem wobec zmiany. |
 |
Kierowanie zmianą |
Doskonalenie umiejętności kierowania procesem zmiany, ze szczególnym uwzględnieniem umiejętności komunikowania zmian. |
 |
Planowanie partnerskie jako metoda partycypacyjnego wprowadzania zmiany w organizacji |
Zaprezentowanie uczestnikom planowania partnerskiego jako całościowej metody partycypacyjnego wprowadzania zmiany w organizacji. |
|
 |