Celem szkolenia jest przygotowanie
menedżerów do prowadzenia coachingu. Dostarcza wiedzy na temat procesu
i zasad coachingu, jako metody efektywnego rozwijania potencjału
pracowników. Wzmacnia postawę sprzyjającą wprowadzaniu metod
coachingowych w praktyce. Pozwala na trenowanie takich umiejętności
jak: diagnozowanie potrzeb rozwojowych, wyznaczanie celów, efektywna
komunikacja w procesie coachingu, udzielanie informacji zwrotnej.
Moduły tematyczne
Co? |
Po co? |
 |
Coaching - fundamenty
|
Ustalenie rozumienia coachingu, korzyści płynących z jego wprowadzania,
granic zastosowania. Uświadomienie warunków skuteczności procesu
coachingu (kultura Firmy, postawa coacha). |
 |
Proces i style coachingu
|
Poznanie kolejnych etapów procesu i umiejętności jakimi powinien
dysponować skuteczny coach. Rozpoznanie własnych preferencji w zakresie
stosowania różnych stylów prowadzenia coachingu. |
 |
Umiejętności komunikacyjne coacha
|
Doskonalenie umiejętności efektywnej komunikacji z naciskiem na:
budowanie relacji, zadawanie pytań oraz udzielanie informacji zwrotnych.
|
 |
Prowadzenie rozmowy coachingowej
|
Trenowanie umiejętności prowadzenia rozmowy w każdym etapie procesu:
zawierania kontraktu, diagnozowania potrzeb rozwojowych i wyznaczania
celów, planowania działań, rozwiązywania problemów, monitorowania i
oceny. |
 |
Zaplanowanie rozwoju własnych umiejętności
w procesie mini-coachingu
|
Wzmocnienie postawy sprzyjającej stosowaniu poznanej wiedzy
i umiejętności w praktyce. Zaplanowanie sposobu doskonalenia wybranej umiejętności przydatnej w coachingu. |
|
 |