Celem szkolenia jest przedstawienie lub pogłębienie wiedzy
o założeniach, metodologii i zasadach oceny przy użyciu metody
Assessment/Development Centre. Podczas szkolenia zajmujemy się całym
procesem od tworzenia programu i narzędzi sesji AC/DC, poprzez zasady
oceny, aż po tworzenie raportów końcowych (diagnoz indywidualnych).
Szkolenie może być prowadzone w kilku wariantach, w zależności od
stopnia zaawansowania uczestników.
Moduły tematyczne
Co? |
Po co? |
 |
Przykład zadania z sesji Assessment Centre
|
Wstępne zapoznanie się z metodologią i sposobem prowadzenia sesji oraz doświadczenie bycia ocenianym lub oceniającym.
|
 |
Na czym polega i czemu sluży AC/DC |
Zebranie i uporządkowanie wiedzy uczestników na temat AC/DC. |
 |
Zasady i metodologia AC/DC |
Prześledzenie procesu od zestawu kompetencji do raportu końcowego oraz przedyskutowanie wątpliwości. |
 |
Podstawowe problemy, trudności i błędy oceny |
Stworzenie listy zagrożen wynikających z subiektywności oceny oraz poznanie sposobów na minimalizowanie wpływu błędów oceny. |
 |
Analiza wybranej kompetencji |
Poznanie metodologii tworzenia formularzy obserwacyjnych oraz tworzenie formularza obserwacji dla jednej z kompetencji.
|
 |
Zadania używane podczas AC/DC |
Poznanie rodzajów zadań oraz ćwiczenia z wykorzystaniem kilku z nich. Poznanie metodologii doboru narzędzi i tworzenia nowych.
|
 |
Raport końcowy |
Poznanie i przećwiczenie na przykładach wykorzystania różnych form raportu końcowego, formy diagnozy.
|
 |
Etyka w badaniach prowadzonych przy użyciu metodologii AC/DC
|
Przedyskutowanie dylematów etycznych, stworzenie listy zasad stosowania metodologii AC/DC. |
|
 |